Піаністка Антуанетта Міщенко: “Не аудиторія існує для артиста, а артист – для своєї аудиторії”

Як творчій людині вижити в умовинах карантину: ваш рецепт?

Нам усім треба вміти підлаштовуватися. Потрібно розуміти, що не аудиторія існує для артиста, а артист – для своєї аудиторії. Тому в будь-якій ситуації треба не припиняти пошуків найліпших шляхів до сердець своїх слухачів. Бо ж саме в цьому й полягає зміст життя творчої людини.

Нещодавно пролунав концерт творів Шопена у вашому виконанні. Поділіться, будь ласка, почуттями від цього досвіду. Як ви сприймаєте особистість Ф. Шопена?

З дитинства в мене є лишень дві ікони серед композиторів: Й. С. Бах та Ф. Шопен. Можна сперечатися щодо коректности моїх інтерпретацій. Але вони завжди є чесними та відвертими. Маю надію ще не раз потішити відвідувачів моїх концертів виконанням творів Шопена. Зокрема, наприкінці листопада планую виконувати етюди орus 10 у приміщенні меморіальної квартири-музею Віктора Косенка, а в грудні відбудеться виступ із оркестром у Харкові.

Найближчим часом ви заявили два дуже цікаві за змістом концерти в кнайпклубі «Купідон»: музика до кінофільмів і концерт авторської пісні та романсу. Яка очікується програма? Хто виконуватиме романси?

Неможливо завжди тримати себе у рамцях. У листопаді я вирішила зробити щось не тільки для своїх шанувальників, але передовсім – для себе. Через це програма буде довільна. Щодо романсів, то мова йде про сучасні некласичні твори. Думаю, що буде цікаво: погляд класика на популярну музику. Й звісно, виконуватиму особисто.

Розкажіть, будь-ласка, детальніше про ваші онлайн-проєкти для музикантів і меломанів, про лекційні програми…

Наразі маю три основні проєкти : @pianist_igraet – це історія класичної музики очима піаністів простою мовою; @pianist_offline – трансляції моїх концертів; @pianist_study_ – мої думки з приводу різних тем і проблем, що виникають на творчому шляху піаніста. Також нагадаю, що дізнатися більше про мене, мої проекти, а також знайти відеозаписи моєї гри можна на сторінці в Інстаґрам: @antuanetta.pianist.

Чи плануєте ви надалі співпрацювати з музикознавцем Ігорем Рябовим? Який ви отримали для себе досвід від цієї співпраці влітку?

Дійсно, я наразі співпрацюю з доцентом НМАУ ім. П. І. Чайковського, чудовим музикознавцем і талановитим піаністом Ігорем Рябовим. Окрім літніх лекцій, ми випустили ще більше десяти лекцій протягом перших двох місяців осени і зараз готуємо проєкт про композиторів Італії: від античности й до сучасности. Для мене це – небуденна можливість вдосконалити свої знання та перейти на зовсім инший рівень усвідомлення музики не тільки як способу виявлення емоцій, але і як цілісного організму, що існує за своїми певними правилами. Ще ніколи в житті я не мала змоги зануритися в таку кількість літератури для фортепіано, пограти, записати й поділитися.

Якось я запитала вас про відчуття від вашої участи в проекті Олега Ліпцина за поетичним циклом Маріанни Кіяновської «Голосами. Бабин Яр». Ви казали, що цікаво в цьому плані було би послухати, що думають про це діти-учасники проєкту, серед яких були і ваші учні. Може, хтось із них щось казав вам про цей досвід?

Звісно. Моя учениця Олександра Буханенко брала участь у виставі. Ось що вона каже з цього приводу: «Насамперед мені сподобалася творча атмосфера фестивалю Bouquet Kyiv Stage. Зокрема, спілкування з режисером Олегом Ліпциним, він заряджав мене неймовірною енергією. Це мій перший досвід у події такого масштабу, сподіваюся, що в моєму житті ще будуть подібні фестивалі в такій чудовій творчій атмосфері. Я дуже вдячна Антуанетті Міщенко, що долучила мене до такої яскравої події в моєму житті».

Є у вас мрія написати оперу?

Кожен має робити свою справу. Я все ж таки виконавець, а не композитор. Отже, не готова витрачати свій час на творчі експерименти. Проте, наразі працюю над написанням власного україномовного альбому. Запис одного з треків планується вже цього місяця.

Які найближчі концертні плани в листопаді, окрім оприявлених?

Усі концертні плани відбиватимуться на моїй сторінці в Фейсбуці. Отже, слідкуйте за оновленнями.

Спілкувалася Анна Лобановська

Біографійна довідка: Антуанетта Міщенко народилася 1992-го року. Почала грати на фортепіано у п’ять років. 2000-го року вперше виступила на сцені з сольним концертом, а у віці десяти років вже грала з оркестром.

З 2014 до 2017-го піаністка навчалася в Національній музичній академії імени Петра Чайковського в класі відомого українського піаніста та педагога, професора Валерія Олеговича Козлова.

Антуанетта Міщенко є лавреатом низки престижних міжнародних конкурсів. Зокрема, VIII міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яти Володимира Горовиця (V премія) та 1st Piano Island Festival (III премія).

Антуанетта відвідувала майстер-класи відомих професорів. Таких, як Дмітрій Алєксєєв, Дмітрій Башкіров, Міхаіл Буличов-Оксер, Сергій Едельман, Яков Касман, Ольга Керн, Володимир Овчинніков, Вадим Руденко, Ілля Шепс, Тереза Дуссаулт, Норма Фішер, Клаудіо Мартінез Мегнер і Пйотр Палечни.

Концертний репертуар Антуанетти складається з творів різних композиторів та різних епох, але справжню подвижницьку діяльність вона веде у царині популяризації української культури. В її виконанні музика українських композиторів постійно лунає як в Україні, так і за кордоном. Отримує ґрантову підтримку від фонду VERE MUSIC FUND.

Politarena.org — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі в умовинах пандемії та економічної кризи, нам потрібна ваша підтримка. Про готовість підтримати видання зголошуйтеся на пошту politarena()ukr.net

Підписуйтеся на наш Телеграм

Залишити відповідь

Увiйти через соцмережi:



Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *