Арена

У столичному кінотеатрі “Жовтень” розпочинаються кінопокази “Тижня критики”

«4-й Київський тиждень критики» проходитиме з 22 до 28-го жовтня цього року.

Як і завжди, у міжнародній програмі фестивалю – фільми-призери та учасники світових кінофестивалей – Санденсу, Берлінале, Роттердама, Торонто і Венеції. Ці фільми рефлексують про кризи маленькі і великі, персональні трагедії і революції, анатомію творчости та людських стосунків, експериментують із жанрами і роблять екскурси в історію кіно, літератури та – ширше – культури.

Тож, 23-го жовтня можна буде побачити картину Цая Мінляня «Дні», яку було премійовано Teddy за висвітлення ЛГБТ-теми в кіно – особлива згадка, на Берлінському кінофестивалі в 2020-му році.

За задумом режиссера, фільм демонструється без перекладу та субтитрів.

Кан живе один у великому будинку, Нон – у маленькій квартирці в місті. Вони зустрічаються, потім розлучаються, а дні продовжують свій біг.

Куратор фестивалю Сергій Ксаверов каже про фільм «Дні» таке:

«У певному сенсі фільми Цая Мінляня були присвячені урбаністичній ізоляції за 30 років до того, як це стало модним у 2020 році. Але вона була, скоріш, вимушена, тому герої його фільмів увесь час шукали иноді дивні, часто недолугі, та завжди тілесні способи подолати самотність. Творчість тайванського режисера є постійним пошуком не ускладнення свого світу, а спрощення. Саме тому його «Дні» виглядають одним із найрадикальніших його фільмів – зведеного до основ кінотвору, який проте, як завжди у Мінляня, залишається сеансом терапевтичного знеболювального для закатованого швидкою сучасністю глядача».

24-го жовтня демонструватиметься драматичний трилер «Ширлі», який відзначено спеціальним призом журі за внесок у розвиток авторського кіно на кінофестивалеві «Санденс», 2020.

Кураторка фестивалю Анна Дацюк розповідає про фільм «Ширлі»:

«Картина про ключову представницю американської готичної літератури Ширлі Джексон не могла бути инакшою. «Ширлі» огортає запахом затхлих стін і відчуттям приречености, затягує у містичне коло прекрасних марень і жорстокої реальности. Постановниця Жозефін Декер відмовляється від типового формату байопіку, її не цікавить хронологічність і хрестоматійність, так само як і характерне для такого жанру дослідження «історії успіху». Ширлі у виконанні Елізабет Мосс – нестерпна та нещасна, а її чоловік – професор і літературний критик Стенлі Гейман у виконанні Майкла Стулбарґа – найзліший ворог і найкращий друг, маніпулятор і найвідданіший фанат її робіт. У цій сімейній пастці, де творче надхнення межує з безумством, ось-ось застрягне молоде подружжя – доцент і його вагітна дружина, що зупиняються у маєтку літераторів».

Ретроспективна програма цього року носить назву «Дивні дні» (Strange Days, як у пісні The Doors) та містить науково-фантастичні фільми всесвітньо відомих режисерів. Ці стрічки показують дивний новий світ людини в умовах (анти)утопій, наукового прогресу або надзвичайних ситуацій. У рік, коли весь світ ставить питання, як нам вижити посеред зміни клімату, пандемії та поліційного свавілля, фільми програми запропонують на нього відповіді.

Цьогоріч команда відбірників фестивалю ще розширилася – до програми «Фокус: Україна-Франція» долучились три французькі кінокритики. Таким робом київський «Тиждень критики» почав дружбу з каннським. Три фільми, відібрані французькими колеґами, в той чи той спосіб розповідають про війну та образи суспільств, у яких ми або живемо, або можемо опинитися. Стрічки, які відібрали українські критики, – ревізіоністські: це антигеройська драма про супергероя, перегляд шаблонів мелодрами та постколоніальний погляд на війну в Алжирі. Прогнози на непевне майбутнє та зсув оптики – головні теми 2020 року.

Детальніше з програмою кінофестивалю та розкладом сеансів можна ознайомитися на сайті: https://kcw.com.ua/programs

Окрім кінопрограм на глядачів чекають цікаві зустрічі з кіномайстрами та критиками.

25-го жовтня о 13.00 в конференц-залі кінотеатру «Жовтень» відбудеться «Презентація: Найкращі українські фільми в історії».

Презентується рейтинґ 100 найкращих українських фільмів всіх часів, організований Національним центром Олександра Довженка в співпраці зі Спілкою кінокритиків України. У рамцях презентації будуть представлені результати опитування кіноекспертів і названі фільми, які отримали найбільше голосів, а також відбудеться дискусія про переосмислення української кіноісторії та ставлення до неї сьогодні.

Учасники: Володимир Войтенко (голова Спілки кінокритиків України), Олександр Телюк (керівник кіноархіву Довженко-Центру), Ольга Буряк (менеджерка з мультимедіа Довженко-Центру).
Модератор: Станіслав Битюцький.

Вхід на подію вільний.

26-го жовтня о 20.00 відбудеться онлайн-дискусія «Нова реальність: кіно під час пандемії» на сторінці facebook.com/kyivcriticsweek.

Куратори Київського тижня критики розмірковують про кіно у турбулентному 2020 році: вимушений перехід в онлайн; зміна фестивальних форматів і зупинка виробництва змінили ландшафт кіноіндустрії. Чи виграє від цього глядач? Яку роль відіграватиме великий екран і колективний перегляд у постпандемічні часи? Та що чекає на кіно в майбутньому?

Учасники: Дарія Бадьйор, Сергій Ксаверов, Анна Дацюк, Станіслав Битюцький, Лео Соесанто, Жульєт Гоффар, Олів’є Пеліссон.

Підготувала Анна Лобановська (Ібрагімова)

На фото: кадр із фільму “Ширлі”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *